مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: رفع مشکلات مربوط به حفظ و نگهداری از آثار تاریخی، نیاز به عزم ملی دارد اما مدیریت شهری نیز در این زمینه سهمی دارد که امیدواریم سهم آنان نیز تعریف شود.

احمد مسجد جامعی به مهر گفت: حفاظت و نگهداری از آثار و اماکن تاریخی کشور از جمله بندهای برنامه سوم توسعه بوده که به علت اهمیت آن در برنامه چهارم نیز تمدید شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این برنامه وظایفی برای مدیریت‌های کلان در نظر گرفته شده که مدیریت شهری هم به عنوان بخشی از آن در جهت حفظ و نگهداری و بهره برداری از آثار تاریخی سهم دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اجلاسی که با همکاری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد پیشنهاد طرح شهردار بافت تاریخی را ارائه کردم که این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت کامل در چارچوب اهداف برنامه چهارم توسعه است، گفت: بر اساس این طرح می‌توان با تعریف حدود و چارچوب وظایف شهردار بافت تاریخی در مکان‌های مختلف به حل مسائل و مشکلات مربوط به حفظ و نگهداری آثار تاریخی کمک کرد.

از سوی دیگر اسکندر مختاری، مدیر پایگاه محور فرهنگی-تاریخی تهران و نماینده سازمان میراث فرهنگی در تدوین طرح جامع تهران نیز به میراث آریا گفت: جلسات مشورتی بسیاری با کمیسیون فرهنگی درباره انتخاب شهردار بافت تاریخی برگزار شده است.

وی افزود: هم‌اکنون کمیسیون فرهنگی شورای شهر و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی در حال تدوین لایحه انتخاب شهردار است تا پس از تایید کمیسیون فرهنگی این لایحه برای تصویب به شورای شهر ارائه شود.

مختاری با بیان اینکه با انتخاب شهردار بافت تاریخی، تهران هم مانند بسیاری از شهرها به عنوان یک شهر تاریخی در اذهان عمومی‌جا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با انتخاب شهردار بافت تاریخی، حفاظت و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی شهر تهران در صدر وظایف شهرداری و شهرداران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 26366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز